THE IMPORTANCE OF ONLINE BOOKING IN HOTEL INDUSTRY

Авторы

  • Rukhshona Rofeeva
  • Sakhoviddin Tokhirov

Ключевые слова:

Узбекистан, онлайн-бронирование, гостиница

Аннотация

В данной диссертации рассматривается важность онлайн-бронирования в
гостиничном бизнесе, изучается его влияние на получение доходов, удовлетворенность
клиентов и операционную эффективность. В эпоху, когда доминируют цифровые
достижения и меняются потребительские предпочтения, для отелей стало обязательным
оставаться конкурентоспособными и удовлетворять меняющиеся потребности
современных путешественников, внедряя платформы онлайн-бронирования.

Библиографические ссылки

Buhalis, D., & Law, R. (2008). Progress in Information Technology and Tourism Management:

Years on and 10 Years after the Internet—the State of ETourism Research. Tourism

Management, 29(4), 609-623.

Chen, L., & Xie, K. (2018). Challenges and Opportunities in Online Booking Implementation:

Insights from the Hotel Industry. International Journal of Hospitality Management, 75, 102-115.

Guest, G., et al. (2012). Applied Thematic Analysis. Thousand Oaks, CA: SAGE Publications.

Hair, J. F., et al. (2019). Multivariate Data Analysis. Boston, MA: Cengage Learning.

Braun, V., & Clarke, V. (2006). Using Thematic Analysis in Psychology. Qualitative Research

in Psychology, 3(2), 77-101.

Kim, D., et al. (2017). The Impact of Online Booking Platforms on Customer Satisfaction: A

Study of Hotel Guests in South Korea. International Journal of Contemporary Hospitality

Management, 29(10), 2601-2618.

Lee, S., et al. (2020). Leveraging Data Analytics for Optimization of Online Booking Strategies:

Insights from the Hospitality Sector. International Journal of Contemporary Hospitality

Management, 32(6), 1753-1771.

Liu, Y., & Mattila, A. S. (2019). Understanding Guest Satisfaction with Online Booking

Platforms: A Qualitative Study. Journal of Hospitality & Tourism Research, 43(2), 189-204.

Parasuraman, A., et al. (1988). SERVQUAL: A Multiple-Item Scale for Measuring Consumer

Perceptions of Service Quality. Journal of Retailing, 64(1), 12-40.

Saunders, M. N. K., et al. (2016). Research Methods for Business Students. Harlow, England:

Pearson.

Smith, J. (2019). Trends in Online Booking Penetration Rates: A Five-Year Analysis. Hotel

Management Review, 25(3), 45-56.

Wang, H., et al. (2019). Innovative Solutions for Overcoming Challenges in Online Booking:

A Case Study of XYZ Hotel Group. Journal of Travel Research, 57(4), 512-527.

Deane S. Over 60 Online Travel Booking Statistics (2022). URL:

https://www.stratosjets.com/blog/online-travel-statistics/ (accessed: 20.03.2022).

Khidirova G. The world experiance of providing economical development in the region

//International Finance and Accounting. – 2018. – Т. 2018. – №. 5. – С. 11.

Koroleva, N., Achaeva, M., Pospelova, N., & Khidirova, G. (2023). World development of

vocational training of social workers and system of social work and training at the regional level

in Tatarstan. In E3S Web of Conferences (Vol. 449, p. 07003). EDP Sciences.

Хидирова Г. DOMESTIC TOURISM AS AN IMPORTANT FACTOR IN INCREASING

HUMAN SPIRITUALITY //" Экономика и туризм" международный научно-инновационной

журнал. – 2022. – Т. 2. – №. 4.

Хидирова Г. Особенности формирования внутреннего туризма в регионе //Направления

развития благоприятной бизнес-среды в условиях цифровизации экономики. – 2022. – Т. 1.

– №. 01. – С. 226-236.

Rixsimbayev, O., Gazieva, S., Toshmurodova, M., Khidirova, G., & Rustamov, N. (2022,

December). Strengthen Digitalization Technologies on Regulation of Labor Migrant Workers

Abroad. In Proceedings of the 6th International Conference on Future Networks & Distributed

Systems (pp. 504-510).

Г.Р. Хидирова Бухоро вилоятида инновацион технологиялар асосида туризм

салоҳиятидан фойдаланишнинг асосий йўналишлари Х Форум Экономистов, Механизмы и

пути формирования инновационной экономики в свете реализации Стратегии действий по

приоритетным направлениям развития Республики Узбекистан в 2017-2021 годах Т.:-2018,

Б.360-366

Загрузки

Опубликован

2025-03-25