ANALYSIS OF THE COMPETITIVE ENVIRONMENT IN THE HIGHER EDUCATION SERVICES MARKET IN UZBEKISTAN
Keywords:
Higher education services, education market, competitive environmentAbstract
The article analyzes the competitive environment in the higher education services market of Uzbekistan. At the same time, scientific conclusions are presented based on a comparative analysis of the dynamics of indicators reflecting the competitive environment in the higher education services market and their values by region. Based on the analysis results, scientific proposals and recommendations on priority areas for the development of the higher education system have been developed.
References
Баженова В.С. Непрерывное образование в условиях трансформации экономической системы. – М.: Изд. Рос. экон. акад, 2000.
Бонюшко Н. А. Повышение качества образовательных услуг на основе создания научно-исследовательских университетов / Н. А. Бонюшко // Экономические науки. – 2009. – № 3. – С. 388-391.
Пиличев В.В., Котляревская И.В. Совершенствование инновационной деятельности в высших учебных заведениях / В.В. Пиличев, И.В. Котляревская. – Екатеринбург. – УГТУ-УПИ. – 2007. – 170 с.
Ефремова А.А. Формирование инфраструктуры и механизмов развития регионального рынка образовательных услуг / А.А. Ефремова. – Автореф. канд. экон. наук: 08.00.05. – СПб. – 2010. – 25 с.
Савченко Ю.Ю. Инновационный маркетинг в системе высшего образования /Ю.Ю. Савченко // «Актуальные проблемы научного знания в XXI веке»: Сб. статей Четвертой (заочной) межрегиональной научно-практической конференции. – Барнаул. – Изд-во Алт. ун-та. – 2010. – с. 47-56.
Ковальчук О.А. Динамика и тенденции развития научно-инновационного потенциала высшей школы / А.О. Ковальчук В.П. Леонова Вестник Ассоциации ВУЗов туризма и сервиса. – 2012. – № 1. – С. 31-40.